26. jun. 2010

NY paragraf 20 DF tomgang

§ 20-spørgsmål S 2482 Om Stephen Kinnock.

Af Mikkel Dencker (DF)

Til skatteministeren
Troels Lund Poulsen (V)
25-06-2010

Spørgsmålets ordlyd:
Finder ministeren, at det er realistisk, at Stephen Kinnock aldrig har sendt en arbejdsrelateret e-mail under sine, må man formode, hyppige ophold i Danmark, hvilket han i princippet ikke må, når han ifølge Skatteministeriets departementschef Peter Loft ikke må arbejde, når han befinder sig i Danmark, fordi han ikke betaler skat her?



Der spørges altså til om hvad, der er realistisk opførsel, hos en enkel person ( Oven i købet en "Ikke statsborger"). Mon ikke Troels Lund Poulsen vil afholde sig fra en sådan vurdering. Det er bare mit gæt.

Det må være muligt for Dencker at finde en mere elegant måde, at få afklaret sin sikkert oprigtige interesse for dobbelt-beskatningen mange finurligheder.

Og det helt fede ved dette spørgsmål er konsekvensen af Denckers tankegang. Er det noget han vil have myndighederne til at kontrolere ?. Kommer der en lovforslag fra DF, hvor skattevæsenet skal have adgang til dine harddiske mv, for at se om du sender arbejdsrelateret mails.

Eller kommer der bare et forslag om, at hvis man ejer en PC, skal man altid dobbeltbeskattes ?.

Nu ser "Skat" på sagen og så må se om Kinnock skal dobbeltbeskattes. Det kunne man så vente på at få afklaring af.

Henrik Hansen

1 kommentar:

Torsten Sylvest sagde ...

Det afslører desuden, at skattereglerne er besynderligt uklart formuleret.
Sidste år i maj sendte jeg adskillige arbejdsrelaterede emails fra Hviderusland - kan jeg så få lov at betale min skat i Hviderusland ? Det gør jeg gerne!