8. mar. 2012

Jeg er en død, død , død fisk og jeg er da ligeglad

Den københavnske undergrunds-avis politiken giver mæle til den unge Mf-er Mette Dencker.

 »Karen Hækkerup er som en død fisk, der bare følger med en destruktiv tidsånd«, siger Mette Dencker, der mener, at »en skilsmisse er ikke noget, man skal kunne trække i en automat«.

Destuktiv tidsånd. Den unge Dencker melder sig som cheersleaders i Pia Kjærsgaard kampagne mod endnu angrib på familien, danske værdier og sammenhængskraften. Og Hun danser igennem.

Man tør næsten ikke rose en socialdemokrat for at fremsætte en både rimelig og enkel tænkt reform i liberal retning. Men jeg vover pelsen.

I stedet foreslår Karen Hækkerup, at par frit skal kunne vælge mellem skilsmisse uden separation eller en langsommere proces, hvor parret får par-terapi eller skilsmisserådgivning undervejs....


Jeg har det forjættende synspunkt at folk har mest forstand på deres egne følelser.
At staten overhovedet er så kraftig blandet i folks ægteskablig status skyldes vel historisk hovedsaglige 2 ting.

1. Den uheldige sammenblandning af staten og kirke. Hvis man ikke få et kristen ord med på vejen, kan man da få et socialdemokratisk ord i statsamtet. Staten lærer os at vi skal tvivle og se tingene an, fordi statens religiøse entreprenør er fortaler for den praksis.

2. Velfærdsstats praktiske oversager. En skilsmisse var og er til dels stadig tit lig med af en personer skrifter til en anden velfærdsordning f.eks til en overførselsindkomst. Staten vil gerne være sikker på, at den ikke bliver snydt

Punkt 1 er idioti. Vi er blevet individualister. Når vi er nået frem til et valg, holder vi os til det, fordi vi tror på, at vi selv kan træffe den slags valg. Og hvis en mand synes han vil udskrifte konen med en, som allerede er bestilt i Thailand eller noget andet halløj, ja så jeg kan sige til mig selv, at sådan ville jeg aldrig selv handle, men overbevise mig om, at her skal staten altså træde ind og opdrage- Nej den tid er forbi. Er partnerne enig om at skride til handling, ja så det i orden.

Punkt 2 er uværdigt.

Nu får man næsten ondt i kæberne over at skulle påpege, det uendelig angreb DF kører på det frie-valg. Men må da håbe at både venstre og LA støtter Karen Hækkerup. Jeg har har ikke noget imod, at staten tilbyder par som gerne vil skilles, en langsom ordning med par-terapi eller skilsmisserådgivning. Men jeg mener så, er det bør være et område, med en pæn brugerbetaling. Altså staten hjælper gerne folk til at afklare og blive sikker på deres ægteskabelig status men så spytter man selv lidt i kassen. Det er fair.

Henrik Hansen

Ingen kommentarer: