25. jul. 2016

Jeg vil snart drukne mig i OL sport

Hvis du sidder der hjemme i sofaen i stuen og tænker jeg vil gerne have en atlet at holde med i OL som er 100 % i orden , så vil jeg foreslog den unge kvinde på billedet.

Hun hedder Lærke Buhl-Hansen er fra Århus og hun deltager i de olympiske i Rio i sejlsport, nærmere bestemt windsurfing i RS:X klassen. Jeg kender hende ikke personligt og sejlsport er ikke mit speciale. Men i den moderne facebook tid kan man falde over meget interessant. Og denne unge kvinde er altså, af denne type menneske, som beslutter sig for, at hun være olympisk atlet og så sætter hun alt på det, selvom ressourcerne fra hendes klub og forbund har været beskedne. Hun har f.eks brugt  crowfunding til at betale for, hendes rejser til OL udtagelsen stævner mv. Og ja, jeg har  støttet med nogen få kr. Og det gør jeg gladeligt når jeg finder nogen unge, som er lavet af det rigtige ( Jeg kan så bedst lide at støtte vintersport folk, fordi de har det sværest i Danmark, på-nær de grønlandske atleter, som har tålelige forhold)

Og jeg er ligeglad med, hvilke nummer hun bliver til OL. Det vigtigste er hun havde denne olympiske drøm og så via sit talent får ført det ud i livet og ikke lader sig hæmme af  at RS:X sejlads altså ikke, er det mest trendy i Danmark og der ikke er de store midler.

Jeg er selv er typen der skulle bruge enorm lang tid, bare for at planlægge en rejse, for at komme over og  se et kunstmuseum i Holsterbro f.eks. Jeg synes det er besværlig, hvergang jeg skal ud den daglige tommerum. Måske netop af den grund har jeg altid beundret unge mennesker med et kolossal drive. Og det er jo det OL er fuld af. Og altså bl.a Lærke.

Ingen kommentarer: